Een groep vrijwilligers is enthousiast om naar het buitenland te reizen na het boeken van een buitenlandse reis met ons.

Inschrijven

Klaar om je in te schrijven voor een vrijwilligersproject of stage in het buitenland? Je kunt rechtstreeks naar het online inschrijfformulier gaan.


Wil je meer te weten komen over de werking van het inschrijfformulier, lees dan verder:

Hoe kan ik online boeken


Vul het boekingsformulier volledig in. Het is handig om jouw paspoortnummer en referenties in te vullen maar het is niet van cruciaal belang om je in te schrijven.

Je kunt ons bellen op +31 (0) 49 7799909 als je vragen hebt. Onze basispakket is inclusief voeding, accommodatie, verzkering en ondersteuning van de staff voor je vertrek en tijdens het vrijwilligerswerk.


Een aanbetaling van €195 is vereist om door te gaan met jouw boeking, dit bedrag wordt uiteindelijk van de deelnamekosten afgetrokken. We sturen een onmiddellijke bevestiging van jouw boeking en de aanbetaling.


Wil je liever niet online boeken, dan kan dit ook per telefoon.


Direct naar het inschrijfformulier


Wat gebeurt er na jouw aanmelding


Het duurt ongeveer 10 werkdagen om jouw inschrijving en aanbetaling te verwerken. Vervolgens krijg je een email met meer informatie over jouw login gegevens voor je eigen MyProjectsAbroad pagina, een online systeem waar je op de hoogte kunt blijven van de organisatie van jouw project. We sturen regelmatig updates per email wanneer nieuwe informatie is toegevoegd aan jouw pagina. Je kunt toegang krijgen tot de volgende informatie:


  • Algemene informatie over jouw bestemming, Projects Abroad staff, kantoren etc
  • Informatie over jouw verzekering
  • Een link met lesgeef en zorg hulpmiddelen (indien je hebt gekozen voor een lesgeef of kinderopvang project)
  • Een algemene voorwaarden
  • Top tips voor reizigers
  • Ideeen voor fondsenwerving en een optie om je eigen fondsenwerving pagina aan te maken
  • Projectbenodigdheden


(Als je geen emailadres hebt of moeilijk toegang hebt tot internet of je ontvangt liever bevestigingen per post, dan kunnen we dit voor je regelen.)


Visum en reis informatie, indien nodig, kan je uploaden op dezelfde pagina, tussen 1 en 4 maanden voor je vertrek. Deze duur is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij, ambassades etc. Ongeveer een maand voor vertrek, sturen we alle resterende informatie door over jouw project en waar je precies gaat werken.


De duur van jouw project is berekend vanaf je vertrek tot wanneer je terug thuis aankomst. Als je bijvoorbeeld een project doet voor 4 weken, dan is dit inclusief het reizen van en naar het project. Dit is om ervoor te zorgen dat de verzekering de gehele reis dekt.


Als je langer op het project blijft dan vooraf aangegeven, rekenen we US$50 (US$100 for Thailand Conservation, Fiji Conservation, and Belize Conservation) per dag om jouw eten, accommodatie, verzkering en ondersteuning te kunnen regelen.


Je kunt ook extra verzekering aanvragen voor de dagen dat je van en naar het project reist, zodat je de volle 4 weken op het project zelf bent.


Boek nu!


Wijzigingen & annuleringen


Wanneer zich onverhoopte persoonlijke of medische omstandigheden zich voordoen, is het in principe mogelijk om jouw project uit te stellen voor een minimale kost. Neem in een dergelijke situatie altijd direct telefonisch contact met ons op, zodat er samen naar een mogelijke oplossing gekeken kan worden. Wijzigingen en annuleringen dienen schriftelijk (dit betekent ook per email) aan ons te worden gemeld. Helaas zijn kosten hiervoor onontkoombaar. De kosten voor het aanbrengen van wijzigingen liggen tussen de € 65,- en € 110,- en worden vermeerderd met eventuele kosten welke Projects Abroad moet betalen aan derden. De kosten zijn afhankelijk van de wijziging en hoe lang voor vertrek de wijziging wordt doorgegeven:


  • Annulering 3 maanden of meer voor vertrekdatum - € 95
  • Annulering 2-3 maanden voor vertrekdatum - 1/3 van de totale reissom
  • Annulering 1-2 maanden voor vertrekdatum - 2/3 van de totale reissom
  • Annulering minder dan een maand voor vertrekdatum - gehele reissom



Indien je binnen een maand voor je oorspronkelijke vertrekdatum van project wilt wijzigen, data wilt wijzigen of je project wilt inkorten, is er helaas geen restitutie mogelijk van de deelnamekosten. Wanneer we hier spreken over een maand, bedoelen wij een kalendermaand. Al deze informatie kun je ook terugvinden op onze "terms & conditions", waar je mee akkoord gaat op het moment dat je je inschrijft voor een project.


Hou er rekening mee dat deze annuleringskosten gelden ook al is de boeking gedaan minder dan 3 maanden voor vertrek. Als de eerste aanbetaling gedaan wordt minder dan 3 maanden voor vertrek is geen terugbetaling mogelijk.


Als je de volledige reissom hebt betaald, Please also note that if you have made your final payment, annuleringsverzekering zal beschikbaar zijn in bepaalde omstandigheden. We kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden hiervoor.


Als je ervoor kiest om deel te nemen aan een van onze projecten, we kunnen niet voor alle eventuele gebeurtenissen zorgen. Als je reist naar het buitenland, moet je rekening houden met het onvoorspelbarem het exotische en onverwachtse gebeurtenissen zoals het weer, douane en zelfs interacties met mensen gedurende je reis. Een gezond verstand en gevoel voor humor zal je door de meeste dingen heen helpen.


Je kunt alles ook verder nalezen op de pagina Terms and Conditions.


Projects Abroad is de handelsnaam van Projects Abroad (UK) Ltd (geregistreerd in Engeland no 0-2478906) en Projects Abroad Travel Ltd (geregistreerd in Engeland no 0-3746636).